Mały pokój biurowy to nie łatwe wyzwanie aranżacyjne dla właściciela firmy. Wynajmując małe biuro warto odpowiednio zorganizować przestrzeń, aby starczyło miejsca na wszytskie niezbędne rzeczy. Pomóc w tym może nam przemyślany projekt, dzięki któremu urządzimy biuro pod własne potrzeby i specyfikę wykonywanej działaności.

Małe biuro – czyli jakie?

Na rynku można znaleść ogłoszenia z lokalami biurowymi zaczynającymi się od metrażu wynoszącego 8 mkw. Najczęściej jednak małe, jednoosobowe biuro to wymiar pojedynczego pokoju o wymiarze 14 – 22 mkw. Lokal biurowy o takim rozmiarze idealnie sprawdzi się dla jednej osoby. Jeśli planujemy dzielić z kimś przestrzeń biurową warto poszukać biura zaczynającego się od 20 mkw. Dzięki temu obie osoby będą mieć dla siebie wystarczającą ilość miejsca i przestrzeni

Jak urządzić małe biuro z głową

Rozmiar i rozkład biura należy dostosować do jego wielkości. W małych biurach 14 mkw najlepiej sprawdzi nie ułożenie biurek „twarzą w twarz”. Ten sposób ustawiania biurek polega na złączeniu dwóch biurek dłuższą częścią do siebie i ustawienia ich w taki sposób, aby z każdej ze stron znalazło się miejsce na fotel lub krzesło.

Kolejną kwestią jest miejsce postawienia biurek. W małych biurach sprawdzi się postawienie biura na samym końcu pokoju przy oknach. Tak aby biurka nie zawadzały nam po wejściu do pokoju.

Szafa w naszym pokoju powinna znajdować się zaraz za drzwiami po przeciwnej stronie biurek. Pod warunkiem, że również same drzwi znajdują się na wprost okien, a nie pośrodku biura.

Dzięki temu w środkowej części biura zostanie nam miejsce na pozostałe rzeczy jak no. kserokopiarka.

W przypadku biur powyżej 20 mkw mamy dużo więcej możliwości i oprócz 2 biurek znajdziemy miejsce na kanapę, czy fotel pełniący funkcję rekreacyjną lub biznesową podczas spotkań z klientami.

Ściany w biurze

Wykorzystaj w pełni powierzchnię ścian. Ściany w małym biurze to miejsce, na którym możesz wygospodarować bardzo dużo przestrzeni na dokumenty, akcesoria, kwiatki, a nawet rzeczy osobiste takie jak zdjęcia lub pamiątki z podróży. Umieść półki w najdogodniejszych dla Ciebie miejscach, tak aby nie przeszkadzały Ci w pracy.

Pilnuj porządku

Nic nie zajmuje więcej miejsca i nie wprowadza więcej chaosu niż nieporządek i niepotrzebne rzeczy zgromadzone w biurze. Pomogą Ci w tym pudełka do przechowywania, regały i półki ścienne oraz odpowiednie meble z szufladami. Nie gromadź w biurze niepotrzebnych rzeczy, zwłaszcza tych z domu. Takie działania przyczynią się do utraty koncentracji, a każdy niepotrzebny przedmiot może wpływać na Twoje skupienie i efektywność pracy.

Jeśli szukasz małego biura, łatwego do urządzenia i z przyjaznym planem przestrzennym to pełną ofertę znajdziesz w naszym katalogu – link